Każdy inwestor to skarb! Białystok zaprasza biznesmenów

Każdy inwestor to skarb – to musi być motto Białegostoku w nowej kadencji samorządowej. Nie tylko dlatego, że nasze miasto omijają inwestorzy, ale dlatego bo to są miejsca pracy dla mieszkańców.

Gospodarkę budują ludzie – ich zaangażowanie i pasja. Kluczowa jest energia: ci, którzy ją mają powinni otrzymać wsparcie. Nie ma znaczenia jakiej wielkości będzie to inwestycja czy wkład w gospodarkę: każda daje miejsca pracy i każda może urosnąć.

Dziś jest z nami inwestor z Holandii, który chce zainwestować w Białymstoku. Jego celem jest zbudowanie kompleksu hotelowego i wypoczynkowego wykorzystującego walory uzdrowiskowe Supraśla: jego skarby na czele z uzdrowiskową borowiną. Lokalizacja znajdzie się na obrzeżach Białegostoku. Dlaczego nie zainwestował tu wcześniej? Bo nikt go nie zapraszał i nie starał się o jego obecność. Mimo licznych podróży prezydent Tadeusz Truskolaski nie przywiózł tu żadnego inwestora.

Moja prezydentura to jasne i zrozumiałe procedury w urzędach oraz szybkie załatwianie spraw biznesmenów. Czas to pieniądz i nie wolno go tracić ani martnotrawić. Wszystkie sprawy muszą być procedowane szybko, a urząd ma pomagać.

Wprowadzę żelazną zasadę: sprawa niewyjaśniona lub niezałatwiona w terminie oznaczać będzie odpowiedzialność urzędnika przed jego przełożonym. Urzędnicy muszą być dynamiczni i muszą wiedzieć, że ich praca to procedowanie spraw, którymi się zajmują.

Wszyscy muszą dokładnie wiedzieć jakie są koszty prowadzenia działalności. Dlatego Biuro Obsługi Inwestora – miejsce, które obecnie jest martwe – ożyje i będzie przekazywało dokładne informacje o cenach prowadzenia działalności gospodarczej w mieście: powierzchniach magazynowych, nieruchomościach, biur. Biuro Obsługi Inwestora ma zdjąć z głowy inwestorów biurokratyczne obowiązki i przeprowadzić go przez całą drogę: od decyzji o inwestycji do otwarcia fabryki.

Urząd pod moim kierownictwem będzie musiał aktywnie działać i promować miasto. Białystok ma być nie tylko miejscem turystycznych wycieczek: ma być miejscem, gdzie ludzie chcą mieszkać i pracować. Musimy wypromować miasto jako teren przyjazny dla inwestorów, gdzie można zarabiać prowadząc własny biznes.